Numărul de turiști pe litoralul românesc s-a majorat cu 12% – 15% în 2016, acesta fiind, de altfel, cel mai bun sezon din ultimii șase ani, potrivit reprezentanților Asociației Litoral Delta Dunării (ALDD).

“La sfârșitul sezonului estival 2016, estimăm o creștere între 12% și 15% a numărului de turiști pe Litoralul Românesc, din estimările primite de la touroperatorii ANAT și de la hotelieri. Creșterea se datorează în primul rând Campaniei intense de promovare a Litoralului, demarate în baza Strategiei Asociației Litoral — Delta Dunării, încă din 2013, când am reușit să introducem Taxa de Promovare Mamaia — Sat Vacanță, buget cu care am reușit să construim întreaga campanie de promovare, ale cărei rezultate se văd deja. Numărul mare de evenimente organizate în toate stațiunile și, cu precădere, prin campania ‘Mamaia Style’, îmbunătățirea standardului serviciilor turistice oferite de hotelieri și proprietarii de structuri turistice de alimentație publică și agrement au contribuit de asemenea major la aceste rezultate”, se precizează într-un comunicat al ALDD remis marți AGERPRES.

În topul stațiunilor în acest an, Mamaia ocupă în continuare primul loc, urmată de Venus și Eforie. O altă stațiune cu rezultate bune a fost Vama Veche.

Pe incoming (sosiri turiști străini), sezonul 2016 a înregistrat 3 chartere/săptămână între Tel Aviv și Constanța, respectiv o creștere de la 4.000 la 7.000 a numărului turiștilor israelieni care au ajuns pe litoral în stațiunile Mamaia, Năvodari și Eforie.

“Asociația Litoral — Delta Dunării a continuat și în acest an campania de promovare în Israel, prin participarea la târgul de turism de la Tel Aviv, realizarea primelor broșuri și a filmului de promovare în ebraică. Acesta este un proiect de succes, prin care s-a dovedit că, deși România nu are un buget de promovare de turism la nivel guvernamental, s-a reușit atragerea de turiști străini, cu o creștere spectaculoasă de turiști israelieni pe litoralul românesc, exclusiv din resurse locale proprii, și anume din bugetul operatorilor de turism din Mamaia și din Satul de Vacanță, administrat de Asociația Litoral—Delta Dunării”, menționează sursa citată.

Potrivit președintelui Asociației Litoral — Delta Dunării, Corina Martin, se lucrează deja la calendarul de evenimente pentru anul următor, cu accent pe atragerea turiștilor din piețele vest-europene.

“Considerăm 2016 cel mai bun sezon din 2008 încoace, atunci când am avut cel mai bun an pentru turismul românesc din ultimii ani. În 2015 am promovat în premieră Mamaia, litoralul și Delta Dunării către piețe externe pe care nu le-am mai abordat până acum, am adus zboruri noi către destinație, am crescut cifrele pe incoming și am lucrat puternic la Calendarul de evenimente pe care le-am atras. (…) Lucrăm deja la calendarul de evenimente și la Campania de promovare 2017, prin participarea la târgurile interne și internaționale, infotrip-uri și organizarea de evenimente. Ne interesează în mod special să atragem pe litoral piețele vest-europene și intenționăm ca, pe lângă rutele aeriene noi ce ne-au conectat în acest an cu Londra, Milano și Tel Aviv, să atragem și zboruri și tour-operatori din Belgia, Austria, Germania”, a precizat Corina Martin.

AGERPRES/(AS — editor: Andreea Marinescu, editor online: Irina Giurgiu)

print