Reclamele care promovează alimente nesănătoase către copii contribuie la creșterea fenomenului obezității, motiv pentru care cei mici ar trebui sa fie protejați de expunerea la acest tip de publicitate, considera eurodeputata Daciana Sârbu, care va găzdui joi, 1 decembrie, la Parlamentul European, o dezbatere pe tema revizuirii Directivei serviciilor mass-media audiovizuale, eveniment organizat de o coaliție deasociații si ONG-uri europene ce activează in domeniul sănătății.

Revizuirea acestei directive oferă o oportunitate unica de a proteja copiii de publicitatea la alimente nesănătoase si alcool, afirma organizatorii, iar evenimentul urmărește sa pună în discuțiecăile cele mai eficiente prin care se poate realiza concret acest lucru.

„Creșterea obezității în rândul copiilor este influențata de promovarea foarte agresiva a alimentelor nesănătoase – studiile demonstrează acest lucru dincolo de orice dubiu. Cei mici sunt vizați fără mila si fără scrupule de campanii publicitare foarte agresive, care ii păcălesc, pur si simplu, asociind aceste alimente cu lucrurile lor favorite: muzica, personajele din desene animate sau filme, vedete din lumea sportului. Ei nu disting, de multe ori, ficțiunea reclamelor de realitate, dar in același timp sunt foarte receptivi la publicitate. Copiii sunt expuși la o promovare continua, din toate direcțiile, a unui stil de viată nesănătos. Organizația Mondiala a Sănătății a cerut restricții în privința promovării către copii a alimentelor bogate in zahar, grăsimi si sare. Ca europarlamentar, am încercat de nenumărate ori sa conving Comisia Europeana ca e nevoie de legislație în acest sens. Acum avem șansa de a discuta metode concrete prin care putem face acest lucru”, afirma Daciana Sârbu.

Eurodeputata PSD a fost desemnata recent reprezentanta a grupului S&D din Parlamentul European in procesul de revizuire a Directivei serviciilor mass-media audiovizuale, la care contribuie Comisia de Mediu si Sănătate publica (ENVI), printr-un aviz. 

In cadrul evenimentului vor fi discutate efectele marketingului asupra consumului si legătura cu obezitatea, precum si expunerea adolescenților la publicitatea destinata alcoolului prin videoclipuri, filme, TV si jocuri pe computer. Reprezentanți ai Organizației Mondiale a Sănătății, Comisiei Europene si ai mediului academic vor prezenta cercetări actuale, propuneri in lucru, instrumente utile pentru reducerea expunerii copiilor la acest tip de publicitate, iar ONG-urile din domeniul sănătății vor avea posibilitatea sa prezinte sugestiile lor pentru îmbunătățirea acestei directive.

Printre ONG-urile care susțin evenimentul se numărăRețeaua Europeana a Inimii (European HeartNetwork  – EHN), Asociatia Medicala Britanica (British Medical Association – BMA), Alianța Europeana pentru sănătate Publica (European Public HealthAlliance- EPHA).

print